Hubungi saya:

Hubungi saya:

Thursday 19 December 2013

YEAR END SALE

Shoping..shoping..shoping...hehehe...nampak tak pic kain ela kat bawah ni..hah ni la kain yang ku rembat beli kat salah satu gedung textiles yg trkenal di segamat ri sabtu ari tu (7 Disember)..sale la katakan...terus rembat 44 meter terus...harga kalo xsale mahal wooo..ni alang-alang de sale terus rembat banyak terus. Kain ni namaya kain ice wash..100% polyester.. mulanya aku nak beli 4 meter je untuk aku sendiri. Cadangnya nak buat jubah princess cut tuk majlis konvo giatmara aku nnt..hik3... Tetiba en somi suh amik banyak terus..nanti bole promote kat member2 giat..kotla dierang nak beli kan..kalo xnk beli aku jual la kat sape2 yang nk..hah ape lagi cepat-cepat pm daku skang jugak tuk dapatkan kain ni sementara stok masih ada..hihi..pm kat no ni yek 0127179652...(cewahhh promote directly tu..) ..aku ada warna pink, coklat, deep blue, grey blue dan hitam..kain ni best..lembut jek kalo dipegang...kalo pakai pun lembut gak kot. actually aku ni peminat cotton. tapi cotton kat gedung tu sumenya mahai-mahai beno. so aku cer tanya kat promoter tu, selain cotton kain ape lagi yek yang sedap dibuat jubah..pastu promoter tu tunjuk kat aku kain jenis ni. aku pun terpikat. kain ice wash ni lembut je...shiny-shiny gitu kalo kat bawah lampu. shiny-shiny kucing je kilatnye..tak macam satin. kalo kain satin shiny sgt..mcm glemer sgt kalo aku pakai wat jubah tu..aku nk yg biasa-biasa je tapi still glem gitu. hah kain ice wash ni gak kalo kita wat princess cut jubah nampak jatuhan kain tu cantik je...sbb ade satu baju contoh yg aku tgk kat kedai tu mmg cun je baju tu kembangnye guna kain ni...eee xsabo nye nk jahit princess cut aku tu....hihi...kain ni jugak kalo wat baju melayu pun rasanya mmg sedap gak..sebab tu en somi aku tu berkenan dan suh beli banyak terus. Ntah-ntah en somi pun nk kain tu gak kot wat baju melayu.


ICE WASH 100% polyester

Then bila dah rembat kain lebih dari 10 pasang, dapatlah aku harga diskaun tuk kain cotton yang mcm kat picture bawah ni. bawah ni cotton campur-campur aku beli. beli dua meter tuk setiap jenis. total de 8 meter la. yg kain corak bunga tu cotton biase je. nama cotton tu aku xingat plak..ni pun dah RM9 semeter..Plain biru tu plak cotton SB line dengan harga RM10 semeter.Warna putih tu plak de bintik-bintik polka dot. Cantik bagi aku la. so aku berkenan aku rembat gak. Harga pun RM10 semeter. kalo xsilap swiss cotton.Dan yang kaler stripe-stripe tu swiss cotton gak. tapi mahal sikit sebab kainnye shiny-shiny gitu macam cotton satin. Semeter RM25. harga yang aku dapat ni semua selepas sale tau. kalo tak sale mahal lagi dari harga tu.  Total tuk empat jenis kain ni sepatutnya RM108. Tapi disebabkan aku dah beli kain ice wash tu banyak so jakel bg RM100 genap jek la..Nak watpe ek kain 4 jenis ni aku beli?hah kalo korg nak tau aku beli tuk cik member aku ni. Disuruhnya den pilihkan kain tuk wat blaus die. 4 helai blaus lak tu die nk tempah kat den. warghhhh berani mati betul tempahan. Dah la aku ni tukang jahit amatur je. Punya la support aku sampai 4 helai terus die tempah. Pastu siap suh aku gak yang pilih kain..wowwiiii siyes sangat berani. Kalo aku la yang nk tempah kat org len kompem aku beli kain tu sndiri sbb citer rasa kita kan. tapi kawan aku ni nak mnjadi penyaport aku yg paling berani. so dengan konfiden die terima pilihan aku selepas aku tunjuk picture ni kat die. Tenkiu beb...insyaallah aku cuba jahitkan blaus hang yang paling comei, ringkas, kemas, dan yang paling penting selesa dipakai..Huhu..cayok-cayok..Insyaallah lusa aku wat pola dan mula memotong kain-kain ni yek.. 



cotton corak bunga= cotton biasa (aku xingat nama die..uwwwaa)
plain biru = cotton SB line
putih bintik polka dot = cotton swiss
warna stripe= cotton swiss ala-ala satin.

Bercerita pasal kain cotton ni kan, aku pi la tanya kat promoter kedai tu, "nape ye kat sini tak ada  jual
cotton vietnam bagai tu. Saya suka cotton vietnam sebab lembut je kainnye (cotton viscose vietnam contohnye sebab aku pernah jahitkan baju member guna kain tu. sedap wo kain die. kalo wat blaus mg sesuai)." pastu promoter tu cakap sini de jual dulu tapi feedback dr kebanyakan pengguna cakap kain cotton vietnam cepat pudar warna. jdinya ktrg xnk la jual kain gitu. aikkk?aku pelik gak..yeke? dalam ati je la aku jawab. takpe2 nnt aku try cari cotton vietnam tuk aku sndiri and akan aku buktikan sendiri sama ada betul ke ape yang promoter tu cakap.

ok la, sampai sini je celoteh den..tau tak nak mengarang ni punya la amik masa. kejap-kejap anak nangis, kejap-kejap anak nak menyusu. adoiiila...memang take time betul nk wat entry ni. Skang anak tengah tidur tengahari. sempat la aku menghabiskan ayat.....oraitlahhhhh.....tataaaaaaa....

No comments:

Post a Comment