Hubungi saya:

Hubungi saya:

Saturday 21 December 2013

POLA BLAUS FISHTAIL BERPRINCESS CUT DAN GIGI BUAYA

yuhuuu...kali ni entry nk tunjuk pola pulak. Sebelum-sebelum ni mmg bnyak dh buat baju guna pola. Tapi asyik terlupa je nk snap gambar. adoila..Last-last xjadi la nk update masuk dlm blog. Kali ni merajinkan diri tuk snap semua pic pola blaus fishtail aku ni. Jom kita tgk pola-polanye..yang dah biasa mnjahit kompem tau baca punya kan. ( Blaus fishtail ni aku cipta sndiri tau. tgk design kat tenet je..pastu aku gabung semua teknik princess cut n gg buaya tu..Layannn)


POLA HADAPAN 
-ada dua keping
-pola belah kiri tu buat tanda lipatan ye
-pola sebelah kanan tu xde tanda lipatan
(bahagian keliling leher tu aku xtekap lg. aku amik acuan bulan leher baju kurung je nanti tapi renovate jd leher menyusu)


POLA BELAKANG 
-pola belah kiri pun de tanda lipatan (untuk kain lycra n seangkatan dgnnye je ye..kalo kain lain yg xmemeri anda kena buat zip sorok blakang tu. kirenya jd xde tanda lipatan. Nanti tambah basi 1' untuk letak zip sorok)
-pola belah kanan xde tanda lipatan yek




POLA LENGAN
-bubuh tanda lipatan ye

Ok..tu je pola-polanye..senang je kan..semudah makan kacang goreng..hihi..Next entry nnti kita tgk cmne nk potong kain guna pola-pola tu yek.

No comments:

Post a Comment