Hubungi saya:

Hubungi saya:

Monday 23 December 2013

FISHTAIL BLAUSKU DAH SIAP..YIPPIEEE


Tadaaa..Berkat kegigihan dan keazaman tuk meniru design kat mr gugel n penggabungan teknik gg boye+princess cut, inilah hasilnye...blaus fistail..hik..hik..hik..cuba jaya la katekan..mmg cantik nok alunan kain bawah tu..nmpk antik je jatuhannye..ala..tapi xbrape nk nmpk la ekor blkang tu..(teknik snap gmbr xbpe pandai kot..)sesape yg nk buat baju n bahgian bawah tu kembang, aku suggestkan korg buat je teknik gg boye n princess cut ni..n make sure fabrik kain jenis berat mcm lycra, icewash (yg aku ade tu) n ape2 je yg jenis berat tu....yeayyy...blaus ni boleh aku pakai mse konvo giatmara..walaupun cik somi kate mcm pelik je design tang bawah baju tu (blkg labuh n depan singkat) tapi aku rse lawa jek...huhu..i dun care..aku nak jugak pakai..tgk-tgk design fishtail kat mr gugel tu macam cantik je tu yg teringin sgt nak buat.kat diri sndiri. Alhamdulillah sgt baju ni mnjadi..kalo xjd eksperimen aku ni, mmg kuhumban kain ni kat semak (sob3..smbil lap air mata sbb kain mahal wooo..beli time sale je dpt murah..huhu). Untuk part leher tu mcm biase la, kan aku dh ckp bile aku dh jd mak-mak ni aku nk renovate all my baju kepada baju menyusu (i am fully bf anak...so mmg perlu sgt2 baju mnyusu..) Perlu ke baju menyusu?apsal xselak dari bawah je mse nk susukan anak? aiyoooo...perlu la dei tambi...(nada india cakap pastu ketuk dahi aku sndiri..hihi)...tuk baju yg jenis labuh-labuh ni, kdg kita duduk terduduk dgn labuh blkag tu skali ..time ank nk mnyusu tu kdg terkial-kial aku nak angkat n selak baju belah depan tu..haihhh rimas weiiii...(nasib la jenis tegar nk susukan anak. so bertahan je la slama ni pki baju biase (dulu xreti jahit sndiri..duk terliur je la tgk nursing top n dress kat online..hah skang dh reti jahit, ape lagi..cayok-cayok  tuk ubah semua leher baju jd nursing...Baru la smgat nk nyusukan afina smpai dua tahun..insyaallah....

Leher menyusu yang aku buat ni jenis senang kacang goreng je..ala serupa macam leher baju kurung biase. tapi aku labuhkan garis tengah tu ke 12' (' mean inci ye)...pastu bubuh alas dalam mcm bntuk singlet ja..lekat (jahitkn) kat basi bahu n pinggang ( nnt de mase aku tunjuk cmne nk jahit alas dlm tu..hik3)...wat masa ni mmg design cmni je aku senang nk follow. simple n senang nk jahit.. lg pun best ade alas dlm tu. bila ank nk mnyusu tu, mulut anak je msuk kat cik b..area cik b tu leh cover ngan alas dlm tu. jadinya nnt aurat kite terjaga la.. Kalau buh zip ke ape tanpa alas dlm rsenya mcm mudah nmpk je cik b kite tu nnt. tapi xpelah..nnt aku cuba lak wat design bju mnyusu yg len. xsalah mncuba kan..huhu...


**cik b is cik breast ye..hii tu pun xtau ke...





No comments:

Post a Comment